REGULAMIN SKLEPU
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1) Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu
Internetowego, zawierania umów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem oraz prawa
i obowiązki Sprzedawcy i Klientów Sklepu.
2)Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.kaletnik.sklep.pl prowadzony jest przez MICHAŁ SIKORA prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MICHAŁ SIKORA wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Długa 2, 59-930 Pieńsk, NIP 6152022677, REGON 021421580, adres poczty elektronicznej: info@kaletnik.sklep.pl, numer telefonu: 607 074 319.
Nie jestem podatnikiem VAT.
3) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy i cele przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
4) Definicje:
DZIEŃ ROBOCZY – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, dokonująca zakupów do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
PRODUKT – towar lub usługa oferowana przez sprzedawcę w sklepie przeznaczona do sprzedaży, może mieć charakter odpłatny lub nieodpłatny.
PRODUKT ELEKTRONICZNY - treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego. Format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. materiały w formie PDF, e-book, video).
CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/ usługi cyfrowej, także cyfrowe odwzorowanie wartości.
DOSTAWA – dostarczenie Klientowi produktu przez Sprzedawcę.
DOSTAWCA – podmiot, z którym współpracuje sprzedawca, a którego zadaniem jest zrealizowanie dostawy.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego określający zasady działania Sklepu.
SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.kaletnik.sklep.pl.
SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – MICHAŁ SIKORA prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MICHAŁ SIKORA wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Długa 2, 59-930 Pieńsk, NIP 6152022677, REGON 021421580, adres poczty elektronicznej: info@kaletnik.sklep.pl, numer telefonu: 727 642 726.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
USŁUGA CYFROWA – usługa, która pozwala Klientowi na przetwarzanie, wytwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej. Pozwala również na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały wytworzone lub przesłane przez Klienta lub innych użytkowników usługi, a także inne formy interakcji za pomocą takich danych.
USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ - ustawa z dnia 18 lipca
2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
5) Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca umożliwia Klientowi możliwość zawarcia umowy o dostarczanie treści cyfrowych w postaci plików PDF do druku, kursów płatnych online oraz innych produktów elektronicznych opisanych na stronach Sklepu.
6) Sprzedawca za pośrednictwem Serwisu internetowego umożliwia Klientowi przeglądanie oferty bez konieczności zakładania Konta użytkownika.
7) Warunki techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu oraz Serwisu internetowego:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
b) aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Mozilla Firefox, Internet Explorer,
Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft EDGE),
c) włączona w przeglądarce internetowej możliwość zapisu plików Cookies oraz
obsługa JavaScript,
d) standardowy system operacyjny,
e) posiadanie aktywnego adresu e-mail,
f) posiadanie programu do obsługi plików PDF
g) posiadanie konta na platformie społecznościowej Facebook lub komunikatora, gdy z oferty wynika, że przedmiotem jest m.in. dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku.
8) Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
9) Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, oraz osób trzecich.
Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1) Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem
Sklepu.
2) W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
KONTO oraz FORMULARZ ZAMÓWIENIA.
3) Jedną z podstawowych Usług elektronicznych w Sklepie jest KONTO. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę:
a) wypełnienie Formularza Rejestracji
b) kliknięcie pola ZAŁÓŻ KONTO.
W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy:
a) imię i nazwisko
b) adres (ulica, numer domu/mieszkania),
c) kod pocztowy
d) miejscowość
e) kraj
f) adres poczty elektronicznej
g) oraz hasło.
Jednak w myśl zasady RODO dotyczącej minimalizacji danych osobowych oraz w związku z tym, aby zadbać o Wasze bezpieczeństwo i komfort, a jednocześnie sprawnie realizować zamówienia potrzebny jest tylko E-mail.
Więc przy rejestracji/zakładaniu w miejscu przeznaczonym na dane osobowe (imię, nazwisko, adres), możecie wpisać losowy ciąg znaków, a podając tylko swój prawidłowy e-mail (po zakupie będą trafiały na niego niezbędne informacje dotyczące zakupu, wykrój będzie dostępny do pobrania na swoim profilu w sklepie) i hasło do logowania.
Przykładowy wzór wypełnienia danych:
Imię: 111
Nazwisko: 111
Ulica i nr domu/lokalu: m1
Kod pocztowy: 11
Miejscowość: 11
Kraj: Polska
Płatność odbywa się poprzez szybkie płatności, dzięki usłudze AUTOPAY S.A.
Z Konta Usługobiorca może również korzystać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa
w trakcie składania Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia Usługobiorcy zostaje utworzone Konto.
4) Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć Konto (rezygnacja z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@kaletnik.sklep.pl
lub też pisemnie na adres: ul. Długa 2, 59-930 Pieńsk.
5) Drugą podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez Sprzedawcę jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia w Sklepie poprzez Formularz Zamówienia, prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy.
Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków:
a) wypełnienie Formularza Zamówienia
b) kliknięcie Stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola DO KASY.
Do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych
(w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego.
W formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta:
a) imię i nazwisko
b) adres (ulica, numer domu/mieszkania)
c) kod pocztowy
d) miejscowość
e) kraj
f) adres poczty elektronicznej
oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży:
a) Produkt/y
b) ilość Produktu/ów
c) sposób dostawy Produktu/ów
d) sposób płatności.
Jednak, jak poprzednio, w myśl zasady RODO dotyczącej minimalizacji danych osobowych oraz w związku z tym, aby zadbać o Wasze bezpieczeństwo i komfort, a jednocześnie sprawnie realizować zamówienia potrzebny jest tylko E-mail.
Więc przy składaniu zamówienia w miejscu przeznaczonym na dane osobowe (imię, nazwisko, adres), możecie wpisać losowy ciąg znaków, a podając tylko swój prawidłowy e-mail (po zakupie będą trafiały na niego niezbędne informacje dotyczące zakupu, wykrój będzie dostępny do pobrania na swoim profilu w sklepie).
Przykładowy wzór wypełnienia danych:
Imię: 111
Nazwisko: 111
Ulica i nr domu/lokalu: m1
Kod pocztowy: 11
Miejscowość: 11
Kraj: Polska
6) Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
7) Usługa dostarczenia produktu cyfrowego jest bezpłatna. Odpłatne są treści zamieszczone na stronach Sklepu.
8) W celu zapewnienia bezpieczeństwa Konsumentowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacje odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
9) Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu lub nieprawidłowościami w dostarczeniu zakupionych materiałów, Konsument może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@kaletnik.sklep.pl.
10) W reklamacji Konsument powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji,
a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Konsumenta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
3. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
1) Aby dokonać zakupu w Sklepie, należy dokonać rejestracji i być zalogowanym na swoim Koncie Użytkownika.
2) W celu złożenia zamówienia, Klient zobowiązany jest wykonać następujące kroki:
a) Zalogować się na swoje Konto
b) Wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku DODAJ DO KOSZYKA
c) Kliknąć przycisk PRZEJDŹ DO KOSZYKA
d) Pojawi się podsumowanie koszyka, gdzie Klient może wprowadzić zmiany – usunąć produkty, wpisać kod rabatowy lub powrócić do robienia zakupów
e) Kliknąć przycisk DO KASY, a następnie wypełnić pola wymagane
f) Następnie Klient akceptuje metodę płatności – dostępna bramka płatności Autopay oraz przelew tradycyjny
g) Klient akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności tylko, jeśli zapoznał się z ich treścią i akceptuje ich postanowienia. Akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia.
h) Kliknąć przycisk KUPUJĘ I PŁACĘ
i) Z tą chwilą wciśnięcia przycisku KUPUJĘ I PŁACĘ, między Klientem a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem
j) Jeśli Klient wybrał metodę płatności za zamówienie w postaci płatności za pośrednictwem serwisu Autopay, po kliknięciu przycisku KUPUJĘ I PŁACĘ zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną wybranego serwisu płatniczego celem dokonania płatności za zamówienie. Po dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia.
k) Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Konsumentowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
l) Sprzedawca nie odpowiada za brak potwierdzenia zamówienia, w sytuacji, gdy Konsument podał nieprawidłowy adres e-mail, a tym samym nie ma możliwości dostarczenia wiadomości potwierdzającej zakup.
ł) Między Klientem a Sprzedającym zostanie zawarta umowa o dostarczenie treści cyfrowych.
m) Po zakupie Konsument otrzymuje dostęp do zakupionych Produktów na swoim indywidualnym Koncie Użytkownika.
n) Sprzedawca ma prawo do organizowania promocji i zmian cen produktów.
4. FORMY DOSTAWY I METODY PŁATNOŚCI
1) W przypadku produktu elektronicznego, Klient otrzymuje dostęp do Produktu niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności przez Sklep, nie później niż w terminie 48 godzin, o ile nic innego nie wynika z opisu konkretnego produktu.
2) Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny taki jak kurs online, e-book, wykrój PDF, itp., następuje poprzez udostępnienie zakupionych produktów cyfrowych na Koncie użytkownika lub poprzez przesłanie na podany adres e-mail Klienta.
3) Z chwilą umożliwienia dostępu do zakupionych produktów cyfrowych na Koncie Klienta, treści uważa się za dostarczone w całości Konsumentowi.
4) Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a) płatność za pośrednictwem serwisu autopay.pl - System płatności autopay.pl należy do spółki Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, NIP: 5851351185, KRS: 191781561.
- przelewem natychmiastowym
- BLIKIEM
- kartą płatniczą (VISA lub MASTERCARD)
5. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU I ZAKUPIONYCH PRODUKTÓW CYFROWYCH
1) Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Składanie zamówień
przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po zarejestrowaniu się i utworzeniu Konta.
2) Klient może dokonać zakupu anonimowo lub pod pseudonimem.
3) Każdy zakupiony produkt, jeśli nie jest podane inaczej w karcie produktu, posiada termin dostępu do szablonów oraz kursów w formie PDF 365 dni. Pliki cyfrowe w formie PDF mają możliwość pobrania na urządzenie końcowe, np. komputer, telefon, tablet. Klient może skorzystać z tej opcji w celu zachowania zakupionych plików PDF. Sprzedawca nie odpowiada za brak pobrania zakupionych plików PDF przed okresem wygaśnięcia ich ważności i tym samym nie ma obowiązku ich dosłania po okresie ważności.
4) Sprzedawca nie ma obowiązku dalszego udostępniania treści po okresie wygaśnięcia, nawet jeśli Klient nie skorzystał z zakupionych treści cyfrowych (filmy, kursy online oraz inne treści, które nie są przeznaczone po pobrania przez Klienta).
6. LICENCJE ORAZ PRAWA AUTORSKIE
1) Sprzedawca informuje, że wszelkie materiały dostępne w Sklepie, w tym Produkty cyfrowe, zdjęcia, grafiki, ilustracje, teksty, multimedia, pliki, treści oraz znaki towarowe stanowią utwory w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej.
2) Sprzedawca dysponuje prawami majątkowymi oraz autorskimi do wyżej wymienionych Produktów dostępnych na Sklepie
3) Wszystkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek. Kupujący, dokonując zakupu, zobowiązuje się do respektowania praw autorskich. Konsument jest świadomy, że za ich naruszenie przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna zgodna z obowiązującymi przepisami.
4) Zabrania się dalszego rozpowszechniania, udostępniania, zgrywania i pobierania w jakimkolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
5) Zabrania się udostępniania osobom trzecim danych do logowania na Konto użytkownika.
6) Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji.
Wynagrodzenie z tytułu udzielania licencji zostało uwzględnione w cenie.
7) Konsument ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacyjnych:
a) w zakresie zapisu oraz wydruku (zapis techniką cyfrową na Koncie Klienta lub w inny dozwolony przez Sprzedawcę sposób oraz wydruk na własne potrzeby korzystania z materiałów)
b)modyfikacji utworu na własne potrzeby w zakresie wskazówek i instrukcji udzielanych przez Sprzedawcę.
8) W przypadku naruszenia przez Klienta prawa autorskiego, w tym w sposób niezgodny z regulaminem udostępniania osobom trzecim zakupionych plików cyfrowych poprzez kopiowanie, rozsyłania, umożliwiania innych osobą dostępu do konta lub nielegalnego rozpowszechniania plików w innej formie – Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia (Klient w tym zakresie ponosi odpowiedzialność cywilną oraz karną). Złamanie ww. zakazu skutkuje natychmiastowym odebraniem dostępu do konta.
9) Klient nie ma prawa w żaden sposób ingerować w treść zakupionych plików cyfrowych, w tym: usuwanie znaków wodnych, dodawania własnych treści, modyfikowania w sposób inny niż dozwolony.
10) Sprzedawca zastrzega sobie prawo, do wyrywkowej kontroli historii pobierania plików na Koncie użytkownika, a w razie wykrycia rażących nieprawidłowości, weryfikacji poprawnego wykorzystywania zakupionych plików cyfrowych poprzez kontakt z Klientem.
11) Nasze wykroje oraz wszystkie inne materiały dostępne na stronach sklepu objęte są licencją niekomercyjną - wyłącznie do użytku prywatnego.
Jeśli interesuję Cię niewyłączna licencja komercyjna na nasze wykroje/szablony lub inne materiały zapraszamy do kontaktu: info@kaletnik.sklep.pl.
7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1) Konsumentowi, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przysługuje możliwość odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. (27 ustawy o prawach konsumenta).
2) Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia nastąpiło za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3) Za moment rozpoczęcia świadczenia uznaje się udostępnienie Konsumentowi zakupionych plików cyfrowych na jego Koncie Użytkownika.
4) Jeżeli Konsument wyraził zgodę na dostarczenie treści cyfrowych objętych zamówieniem, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, tym samym traci prawo odstąpienia od Umowy. Brak wyrażenia zgody na wcześniejsze dostarczenie treści cyfrowych upoważnia Sprzedawcę do wysyłania zakupionych produktów po upływie terminu do odstąpienia od umowy tj. po 14 dniach.
8. REKLAMACJA
1) Niniejszy rozdział określa uprawnienia Konsumenta w przypadku umów na dostarczanie treści/usługi cyfrowej zawartych od dnia 1.01.2023 r. Szczegółowe informacje dotyczące uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
2) Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient ma prawo żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
3) Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
4) Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
b) doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów
c) brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową
d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie, lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
5) Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczone w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
6) Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Sprzedawcę.
W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy.
7) Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
a) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
b) Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył jej w tym terminie.
8) Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1) Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2) Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3) Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
10. ZMIANY REGULAMINU
1) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn tj.: zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
2) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384 [1] Kodeksu cywilnego, czyli Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W przypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzenie jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
3) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
4) W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.